Wednesday 4 February 2015

Artesano Alpaca Silk 4ply - Yarnreview



Artesano is a new yarn brand for me that I recently used for some projects. I used the Artesano Alpaca Silk 4ply in the colours Envy 0961 and Cyclamen 5225. I want to share my experience with this yarn.

Tension: 28sts in 36 rows on a 3 mm needle
Weight: Fingering
Length/Unit Weight: 200 metres/ 219 yards in 50 gram hank
Composition: 70% Alpaca. 30% Silk
Available: This brand is mainly available in Europe, www.artesano.co.uk. I bought mine at my local yarn shop Ja, Wol

Like:
+ The material is amazing, alpaca and silk! 
+ The yarn comes in 16 wonderful colours. 
+ It knits a really soft and fluffy fabric.
I think this yarn is very suited for shawls, scarfs, hats and mittens.
+ Alpaca is so nice and warm

Don't like:
- It is a bit to expensive for my taste to knit a very big project with this one. 
- You can only hand wash this yarn
- Even though this yarn is very soft, alpaca is not itch free for me. However, this might be due to my sensitive skin. 




Artesano is een nieuw wol merk voor mij. Ik heb het voor een aantal breiprojecten gebruikt die ik pas afgemaakt heb. Ik gebruikte de Artesano Alpaca Silk 4ply in de kleuren Envy 0961 en Cyclamen 5225. Ik vertel jullie graag wat ik van deze wol vind. 

Stekenverhouding: 28 steken en 36 rijen met naalden 3 mm
Woldikte: sokkenwol
Lengte/gewicht: 200 meter, 50 gram 
Materiaal: 70% Alpaca, 30% Zijde
Te koop bij: Ik heb deze wol gekocht bij mijn favoriete wolwinkel Ja, Wol in Rotterdam. Verder kon ik het ook in Den Haag bij Woool vinden. 

Top:
+ Wat een luxe wolletje, gemaakt van Alpaca en zijde! 
+ Deze wol is beschikbaar in 16 prachtige kleuren. 
+ Als je het breit krijg je een mooi zacht en fluffy resultaat. 
Zeer geschikt voor mutsen, wanten en sjaals. 
+ Heerlijk warm deze wol!

Flop:
- Het is wel wat te duur om een enorm project van te maken. 
- Alleen handwas
- De wol is heel zacht, maar ik krijg toch altijd een beetje jeuk van alpaca. Dit kan ook aan mijn gevoelige huid liggen. 

2 comments:

  1. Oh die gemengde groene is mooi! Al een project in gedachten?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ja zeker, is zelfs al bijna af! Wederom een sjaal thihi.

      Delete

Something on your mind?